ASISTENTA FISCALA GRATUITA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Circulara nr. 421244 din 21 iunie 2011 dată in aplicarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA

In jos

Circulara nr. 421244 din 21 iunie 2011 dată in aplicarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA  Empty Circulara nr. 421244 din 21 iunie 2011 dată in aplicarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA

Mesaj Scris de Admin Sam Dec 10, 2011 1:00 am

După cum cunoaşteţi în data de 24 mai 2011 a intrat în vigoare
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1984/11.05.2011 privind stabilirea
criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA.
Potrivit prevederilor art. 3 lit.a) din ordinul sus menţionat nu pot fi
înregistrate în scopuri de TVA persoanele care se află în situaţia prevăzută
la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004, respectiv în situaţia de a nu
desfăşura la sediul social sau la sediile secundare activităţi economice.
Precizăm că din informaţiile primite de la ONRC a rezultat faptul că
“declaraţia pe propria răspundere din care rezultă că persoana juridică nu
desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate”,
prevăzută la art. 15 alin. (1) lit.a) din Legea nr. 359/2004, presupune
“înmatriculare fără activitate”.
Prin urmare, la momentul elaborării ordinului mai sus menţionat, când
a fost instituit criteriul eliminatoriu de la art. 3 lit.a) nu s-a avut în vedere
situaţia în care persoana care solicită înregistrarea în scopuri de TVA
desfăşoară efectiv activitatea economică la sediul beneficiarului.
În acest sens, menţionăm şi prevederile pct. 1 din Normele
metodologice de aplicare a Titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările
ulterioare, potrivit cărora sediul activităţii economice este locul unde sunt
adoptate deciziile esenţiale privind managementul persoanei impozabile şi
unde sunt exercitate funcţiile administraţiei sale centrale. Pentru a stabili
locul unde o persoană impozabilă îşi are stabilit sediul activităţii sale
economice este necesar să se aibă în vedere o serie de factori, cum ar fi, în
cazul persoanelor juridice, sediul înregistrat al acestora, locul unde se
desfăşoară administraţia centrală, locul unde se întrunesc directorii şi locul,
de regulă acelaşi, unde se stabileşte politica generală a companiei. De
asemenea, mai pot fi avuţi în vedere şi alţi factori, cum ar fi locul unde
domiciliază principalii directori, locul unde se întrunesc adunările generale,
locul unde sunt stocate documentele administrative şi contabile, precum şi
locul unde tranzacţiile financiare şi în special cele bancare sunt realizate în
principal. Faptul că locul de la care sunt realizate efectiv activităţile de
persoana impozabilă nu este situat într-un stat membru nu exclude
Direcţia generală legislaţie Cod fiscal
Direcţia de legislaţie în domeniul TVA
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
posibilitatea ca persoana impozabilă să aibă stabilit sediul activităţii sale
economice în statul membru respectiv.
De asemenea, începând cu 1 iulie 2011, va intra în vigoare şi
Regulamentul nr. 282/2011 al Cosiliului Uniunii Europene de stabilire a
măsurilor de punere în aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul
comun al taxei pe valoarea adăugată, care este obligatoriu şi se aplică
direct de către statele membre, nefiind necesară transpunerea acestuia în
legislaţia naţională. Art. 10 din acest regulament prevede că locul în care o
persoană impozabilă şi-a stabilit sediul activităţii economice este locul în
care se desfăşoară funcţiile de administrare centrală a societăţii. Pentru
determinarea acestui loc se iau în considerare locul în care se iau deciziile
principale legate de managementul general al societăţii, locul în care se află
sediul social al societăţii şi locul în care se întâlneşte conducerea
societăţii. În cazul în care aceste criterii nu permit determinarea cu
certitudine a locului de stabilire a sediului unei activităţi economice, locul în
care se iau deciziile principale legate de managementul general al societăţii
este criteriul care prevalează.
Prin urmare, în situaţia în care o persoană impozabilă realizează
efectiv activăţile la sediul beneficiarilor sau în alte locuri diferite de sediul
social/sediile secundare, nu înseamnă că aceasta nu desfăşoară, la sediul
social sau la sediile secundare, activităţile declarate, în sensul art. 15 alin.
(1) lit. a) din Legea nr. 359/2004. Dacă, în mod eronat, o persoană aflată în
situaţia descrisă mai sus, şi-a exprimat această opţiune la data
înmatriculării, în vederea înregistrării în scopuri de TVA, aceasta ar trebui
să solicite rectificarea informaţiilor respective din Registrul Comerţului.
Doru Petru DUDAŞ Mariana VIZOLI
Director general Director

Admin
Admin

Mesaje : 27
Data de inscriere : 29/11/2011

https://asistentafiscala.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum